به گزارش مشرق، کمپانی اینویدیا در جریان برگزاری کنفرانس خود، محصولات و فناوریهای جدیدی را که به آنها دست یافته، رونمایی کرد. از جمله این محصولات میتوان به پیش نمونه نمایشگری اشاره کرد که تاخیر آن صفر بوده و رفرش ریت آن ۱٫۷۰۰ هرتز است. دیوید لوئِبکه، قائم مقام انویدیا در جریان رونمایی از این نمایشگر، هدف از توسعه چنین محصولی را استفاده از آن در دنیای واقعیت مجازی خواند. همانطور که میدانید، روان بودن نمایش محتوا در هدستهای واقعیت مجازی و گجتهای مرتبط در این حوزه از اهمیتی فراوانی برخوردار است و کمبود در این مورد میتواند کل تجربهی کار با هدستهای واقعیت مجازی را تحت تاثیر قرار دهد.
انویدیا برای نمایش قابلیتهای Zero Latency Display، این نمایشگر پیش نمونه را روی سیستمی ریل مانند قرار داده بود که در اثر وارد شدن ضربه به شدت تکان میخورد. این آزمایش به این دلیل انجام شد تا طی آن وضعیت نمایشگر زمانی که کاربر هدست واقعیت مجازی را به چشم دارد و سر خود را تکان میدهد، شبیه سازی شود. همانطور که در این ویدیو مشاهده میکنید، لوگوی انویدیا روی این نمایشگر نشان داده میشود و با وجود حرکت شدید نمایشگر، اثری از لرزش در لوگوی نمایش داده شده رویت نمیشود و به نظر میرسد که لوگوی مورد نظر در مکان خود قفل شده است. لوئِبکه به این موضوع اشاره کرده که در صورت استفاده از این نمایشگر در هدست واقعیت مجازی با رفرش ریت ۱٫۷۰۰ هرتز دیگر نباید نگران ایجاد تاخیر در نمایش محتوا باشیم.
برای درک بهتر اهمیت نمایشگری که انویدیا رونمایی کرد، بهتر است بدانید که رفرش ریت نمایشگرهای مورد استفاده در هدستهای واقعیت مجازی کنونی عرضه شده به بازار بصورت میانگین ۹۰ هرتز است. یک نمایشگر با رفرش ریت ۹۰ هرتزی هر ۱۱ میلی ثانیه یکبار محتوای نمایشگر را نوسازی میکند، حال آنکه در نمایشگری با رفرش ریت ۱٫۷۰۰ هرتزی تصویر هر ۰.۵۹ میلی ثانیه یکبار نوسازی میشود.
البته باید به این موضوع اشاره کرد که برای حذف کامل تاخیر از هدستهای واقعیت مجازی باید فاکتورهای دیگری را نیز در نظر داشت که از جمله آن باید به بازخورد دریافت شده از سنسورهای ثبت حرکت، پردازندههای گرافیک، عملکرد نرمافزار و عملکرد کلی رایانهی مورد استفاده اشاره کرد.
منبع: زومیت
انویدیا برای نمایش قابلیتهای Zero Latency Display، این نمایشگر پیش نمونه را روی سیستمی ریل مانند قرار داده بود که در اثر وارد شدن ضربه به شدت تکان میخورد. این آزمایش به این دلیل انجام شد تا طی آن وضعیت نمایشگر زمانی که کاربر هدست واقعیت مجازی را به چشم دارد و سر خود را تکان میدهد، شبیه سازی شود. همانطور که در این ویدیو مشاهده میکنید، لوگوی انویدیا روی این نمایشگر نشان داده میشود و با وجود حرکت شدید نمایشگر، اثری از لرزش در لوگوی نمایش داده شده رویت نمیشود و به نظر میرسد که لوگوی مورد نظر در مکان خود قفل شده است. لوئِبکه به این موضوع اشاره کرده که در صورت استفاده از این نمایشگر در هدست واقعیت مجازی با رفرش ریت ۱٫۷۰۰ هرتز دیگر نباید نگران ایجاد تاخیر در نمایش محتوا باشیم.
برای درک بهتر اهمیت نمایشگری که انویدیا رونمایی کرد، بهتر است بدانید که رفرش ریت نمایشگرهای مورد استفاده در هدستهای واقعیت مجازی کنونی عرضه شده به بازار بصورت میانگین ۹۰ هرتز است. یک نمایشگر با رفرش ریت ۹۰ هرتزی هر ۱۱ میلی ثانیه یکبار محتوای نمایشگر را نوسازی میکند، حال آنکه در نمایشگری با رفرش ریت ۱٫۷۰۰ هرتزی تصویر هر ۰.۵۹ میلی ثانیه یکبار نوسازی میشود.
البته باید به این موضوع اشاره کرد که برای حذف کامل تاخیر از هدستهای واقعیت مجازی باید فاکتورهای دیگری را نیز در نظر داشت که از جمله آن باید به بازخورد دریافت شده از سنسورهای ثبت حرکت، پردازندههای گرافیک، عملکرد نرمافزار و عملکرد کلی رایانهی مورد استفاده اشاره کرد.
{$sepehr_media_1461959_400_300}
منبع: زومیت